Przejdź do głównej zawartości

sposób

 Ja po prostu niewiem po co te kominki wentylacyjne przy WM. Sąsiad ma WM a mimo to jakieś 3 kominki wentylacyjne ma zamontowane na dachu.
"Pamiętaj o wentylacji kanalizacji wyprowadzonej na dach oraz ewentualnie o wylocie z wyciągu kuchennego (mój instalator zabronił montażu takiego z uwagi na destabilizację wentylacji mechanicznej po jego uruchomieniu)."
nie rozumiem, jak wentylacji kanalizacji? rury od kanalizacji mam w chudziaku i z wylotem w pierwszej warstwie bloczka betonowego fundamentowego. A kominki u sąsiada mogą być w związku z:
a) kanalizacją
b) wywiewem okapu
c) czerpnią/wyrzutnią WM
d) pozostałościami wentylacji mechanicznej z projektu budowlanego, wykonanymi przed decyzją o escape room zastosowaniu WMW projekcie masz wentylację grawitacyjną? I zbudowałeś już kominy wentylacyjne? Trochę szkoda kasy.w projekcie mam wentylacje grawitacyjną, ale nie mam zrobionych kanałów wentylacyjnych, kominów wentylacyjnych też nie kupiłem jeszcze, ale wiem że musze kupić jeden do okapu. Tak więc na szczęście nie wydałem kaski na wentylacje grawitacyjną. Instalacje pokój zagadek  zrobie nad stropem bo strop będzie nieużytkowany. Nie wiem tylko co ocieplać ale chyba dach (wolałbym nie wchodzić na strych w kurtce
Podzielę się kilkoma radami po roku użytkowania domu z wentylacją mechaniczną.

1. Wyciąg znad okapu kuchennego - sorry, ale tylko wyciąg w obiegu zamknietym. Czytałam wczesniej, ze przy WM nie powinno sie robić wyciągu z wywiewem na zewnatrz, no ale się uparłam. Okazało się, ze po włączeniu wyciągu w celu wyrówania ciśnienia komin od kominka zaczyna zasysać powietrze do wewnątrz domu. Kominek niby szczelny, bardzo dobrej klasy, ale okazało się, że powietrze jednak znajduje ujście i w domu zaczynało śmierdzieć szambem, bo zasysał akurat powietrze z wywiewu kanalizy.
Tak więc przy włączonym wyciągu musiałam uchylać okno w kuchni. Az nastała zima, w kominku własnie rozpalał mąż, a moja mama nieświadoma odpalila wyciąg w kuchni bez otwierania okna... Z kominka dym cofnął się środka domu, aż zrobiło się siwo! Wyciąg został zaczopowany, wsadziłam tam filtr węglowy i używam w obiegu zamkniętym.
Ale kilka stów poszlo bez sensu w budowanie szybu wyciągu i kominek na dachu.

2. Czerpnia i wyrzutnia. Zdecydowanie powinny być umiejscowione tak, aby można bylo zdjąc kratkę i wyczyscic czerpnię. Czyścimy 2 razy w roku - zalepia się pylkami, sadzami, owadami. Nie czyszczona czerpnia powoduje hałas WM bo wentylatory muszą ciężej pracować.

A tą czerpnię i wyrzutnię już teraz  pokój zagadek Warszawa warto zamontować? nie ma jeszcze dachówki a nie chciałbym później przewiercać dachu. Czy może zamontować kominek wentylacyjny który w przyszłości będzie robił za wyrzutnie, można tak?

Możesz instalację zrobić pod albo nad stropem. Przy nieużytkowym poddaszu IMO bez sensu obniżać pomieszczenia i robić pod. Więc będziesz potrzebował przewiercić strop w wielu miejscach, żeby zamontować anemostaty.
Jest też kwestia tego, czy ocieplasz strop, czy dach. Jak strop, to kupujesz rury bez izolacji (ja w projekcie mam R-Vent Flex) i przykrywasz wełną. Czerpnię ja mam zaprojektowaną w ścianie a wyrzutnię w dachu.

Ja miałem mieć WG w piwnicy, bo kocioł gazowy i jakieś przepisy niby to nakazują. Tak się uparł architekt. Kominiarz nie widzi przeciwskazań i zrobiłem tam WM, ale pion wentylacyjny już zrobiony...

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

BL

 Od kilku tygodni wydarzenia na granicy z Białorusią ustąpiły w mediach miejsca Polskiemu Ładowi i kwestii szpiegowania opozycji przez rządzących. Mimo to kilkanaście tysięcy żołnierzy nadal służy na Podlasiu, pilnując granicy z Białorusią, na której dalej dochodzi do incydentów. Codzienność wygląda tam jednak zupełnie inaczej niż w telewizyjnych relacjach z gospodarskich wizyt prezydenta Andrzeja Dudy.

perspektywy

Wzrostów na KGH nie będzie dopóki OFE będą strzelać w rynek swoimi akcjami oraz gdy na miedzi nie odwróci się trend. Patrząc na plany dywidendy za 2013 myśle, że KGH liźnie poziom 100 a może nawet niżej i wtedy włączą się poważniejsi,więksi inwestorzy grając pod wzrost kursu i % jaki da relacja dywidenda/kurs akcji. wszystkie operacje po 20 grudnia zaliczane już są na rok 2014.mogłeś sprzedać do 20 grudnia to strata poszłaby na 2013 a tak już zrobiłeś stratę na 2014.Czytaj gazety i rozmawiaj czasami z biurem maklerskim w jakie akcje poza KGHM aktualnie opłacałoby się zainwestować, biorąc pod uwagę aktualną cenę, przyszłoroczną dywidendę oraz perspektywy na przyszłość ? Grupa Azoty , Synthos a może Tauron ? odnoszę wrażenie, że GPW to wielkie szulerstwo. Analitycy niech wcześniej szkołę średnią skończą lub zajmą się giełdami które w tym roku miały świetne wyniki.  Od połowy 2014 mają przechodzić pierwsze pieniądze na emerytów którzy za 10 lat na nią przejdą. Przez 10 lat po 10% ile to

odpływ

Brak problemu w tym przypadku to brak smrodu i "znikanie" sciekow. Tylko ze to jest zamiatanie pod dywan. Ladnie to wyglada dopoki ktos nie bedzie musial zajrzec pod ten dywan...Mam w nowej łazience odpływ liniowy pod prysznicem i wannę. Wczoraj żona wykąpała się pierwszy raz i po spuszczeniu wody z wanny, większość wypłynęła odpływem liniowym i zalała mi parkiet w przedpokoju. Wykonawca twierdzi, że on wszystko zrobił w porządku i ja mam problem z kanalizacją. Co mam z tym zrobić?Przyznam się, że na tych obrazkach niewiele widzę. Na rzucie są rurki wodociągowe, ale nie widzę kanalizacji. Masz pojęcie, jakie średnice idą od urządzeń? Bo na schemacie widać jakby od wanny (?) odchodziła rura 50, a od hmm... trójkąta - 100 mm. Czy tak jest? Schemat sugeruje, że te dwie rury się nie łączą, tylko osobno idą do   udrażnianie pionu , ale jedyny pion widzę w dolnym lewym rogu rzutu. To trochę bez sensu by było ciągnąć tu osobne rury z każdego punktu pod przeciwległą ścianą łazienki.